Routes plannen kost veel tijd, de routes zijn niet efficiënt en chauffeurs en klanten zijn niet goed geïnformeerd hoe laat de bestelling wordt geleverd.
Eigenaar Niels Callenbach en business developer Evert-Jan van den Brandhof: “Omdat bedrijven door RouteLogic in 98% van de gevallen op tijd bij de klant zijn en bij vertraging klanten op de hoogte worden gehouden, krijgen klanten echt die 5-sterren bezorgervaring en dat zien bedrijven terug in hogere reviews.”
Met slimme en route optimalisatie software helpt RouteLogic bedrijven de beste routes te maken met de nauwkeurigste aankomsttijden. Hierdoor besparen bedrijven tot wel 50% tijd en brandstof, weten chauffeurs precies hoe ze het beste kunnen rijden en wordt de klantenservice minder belast met vragen over hoe laat er bezorgd gaat worden bij klanten. RouteLogic is een SAAS oplossing, er dus geen lokale installatie of hardware nodig om RouteLogic te kunnen gebruiken.
Klik hieronder op de verhalen van gebruikers:
QSTA – unieke last mile food delivery aan foodprofessionals
De BBQ Boer – een perfecte customer journey realiseren is essentieel
Unieke algoritme met AI
Niels: “Bij de start van RouteLogic maakten we gebruik, net als alle andere oplossingen in de markt, van een extern route berekeningsalgoritme. Al snel kwamen we erachter dat dit externe algoritme grote nadelen heeft. Het duurt namelijk erg lang om een goede route te berekenen, routes berekenen kan alleen voor een deel van je wagenpark en de aankomsttijd zijn erg onnauwkeurig.”
Redenen genoeg om een eigen en unieke algoritme te ontwikkelen. De route berekening van RouteLogic is sneller, kan een groter aantal bestellingen aan en berekent voor alle voertuigen tegelijk met hulp van Artificial Intelligence (AI) een extreem nauwkeurige aankomsttijd. Er is geen oplossing in de markt die zo snel en zo nauwkeurige resultaten geeft. Overstappen of integreren is eenvoudig met de vele (standaard) koppelingen en gebeurd zonder dat klanten er last van hebben.
Een aantal van onze klanten: QSTA (onderdeel van de Bieze Food Group), Intratuin, Tuinplantwinkel.nl en Lindenhoff zij kozen ervoor om via routelogic optimale routes te plannen en hun klanten blij te maken met goede communicatie en nauwkeurige aankomsttijden.
Niels: “Ons doel? Onze klanten een 5-sterren bezorgervaring geven. En milieubewust omgaan met onze middelen.”